RSS Feed

Pamflet:Viata s-a mutat în economia subterana.

Posted on

 Miresmele dimineţilor de primăvară s-au îndepărtat parcă  şi ele de noi. E criză mare, monşer. Şi doar Natura a mai rămas să ne spună că şi ea resimte recesiunea. Am văzut un copac mai adineauri şi stupoare! Nu mai avea toate crengile. L-am întrebat: unde îţi sunt dragule ramurile? Ştiţi ce mi-a răspuns? Că aşa trebuie să arate de acum: cu 25 la sută mai puţine crengi. Nu-i nimic, îmi zic. O să îmi iau o cafea de peste drum din aia cu pahar de plastic şi ce credeţi? Costa cu 25 la sută mai mult. Am crezut că nu văd bine noul preţ dar abia în acel moment mi-am dat seama că nu mai văd bine, îmi dispăruse 15 la sută din vedere.

Două bătrâne stau de vorbă între timp în faţa blocului. Una o întreabă pe cealaltă: ” auzi, tu, te-ai uitat aseară la ştiri?” Aia nimic, deschidea gura şi nu reuşea să răspundă. ” Da ce ai păţit de nu zici nimica, Lisandrino?” ” Nimic. Nu pot să spun nimica eu, Leano. ” ” Şi de ce nu poţi, mă rog?” Călcându-şi pe inimă, cealaltă răspunde totuşi într-un târziu: ” Pentru că ni s-au redus drepturile”.

În fine, dau să mă întorc în casă şi trag aer în piept că am de urcat patru etaje. Pe la etajul trei, era să mă prăbuşesc. Un vecin scoate capul pe uşă şi zice potrivindu-şi ochelarii: ” Ai grijă, băiete, să nu cazi în gol. Şi nu mai căuta scara spre etajul patru. A luat-o fiscul. S-au redus nivelele de bloc cu 25 la sută.

S-a întâmplat însă o minune. Nimic din ce am zis mai sus nu era adevărat. Visasem urât. De regulă, am vise plăcute. Însă în isteria generală, m-am gândit că şi visele noastre s-au redus, ori cu 15, ori cu 25 la sută. Totuşi, răsuflu uşurat: a fost doar un vis. Deodată, se aude un ciocănit în uşa mea. Mă uit pe ochean şi văd un domn cu cravată, îmbrăcat în negru din cap până în picioare. Deschid şi el zice: ” Bună ziua. Am venit din partea Doamnei cu Coasa. Sunt mandatat să vă spun tuturor că Viaţa nu mai există. A fost inclusă şi ea în economia subterană. Prin Ordonanţă de Urgenţă. ”

Şi mă întreb: am visat sau ba?

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Comentariile sunt închise.

