RSS Feed

Mari autori ai timpului.Episodul 2: Radu Ulmeanu,versuri de pus in rama

Autor contemporan.  Anul acesta a împlinit 64 de ani.
A urmat studiile la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj. A fost profesor de limba şi literatura română. Director fondator al Casei de Editură Pleiade şi al revistelor de literatură „Pleiade” şi „Acolada” din Satu Mare. Este fondator al Societăţii CATV SAMTEL Satu Mare, împreună cu un grup de asociaţi. A condus ca director studioul TV şi Radio Samtel Satu Mare, actualmente asociat şi regional manager (pentru Satu Mare) al RCS & RDS, după fuzionarea Samtelului cu această firmă. A debutat cu o pagină de poezii cu o prezentare („Radu Ulmeanu: O dimineaţă frenetică”) de Geo Dumitrescu în revista „Contemporanul” (1966). A debutat în volumul colectiv Eu port această fiinţă, Antologie de poezie tânără de Nicolae Prelipceanu, apărută la Editura Dacia în 1972. A colaborat la revistele „Contemporanul”, „România literară”, „Viaţa Românească”, „Luceafărul”, „Tribuna”, „Pleiade”. (Sursa:  Wikipedia)

Şi acum să vă spun ceva: habar nu mai am cum se numeşte poezia autorului ce o redau mai jos, dar ştiu că am învăţat-o pe de rost într-o noaptea prin 1988, când eram schimbul 3. Şi de atunci nu am mai uitat-o niciodată. O să aleg eu titlul, poate chiar îl nimeresc pe cel real.

Mi-e dor

De părul tău iubito îmi este dor,
Mi-e dor de ochii ce scânteie suav,
De fruntea ‘naltă,
De trupul tău în lume pierdut,
Devastator.

Şi nici un gând prin minte nu-mi trece,
Cum să pot
Să te găsesc, să te aduc la mine,
Căci nu exişti şi nu te pot reţine,
Cu un surâs, cu luna,
Cu universul tot.

Doar gerul surd ce arde-n stele-l văd mocnit,
Un puls solar al zilei,
Abate noaptea castă,
Şi face să răsară din noi
Un timp pierdut
Cu irizări şi umbre,
Ca o ninsoare-albastră…
Se lasă amintirtea celor ce s-au trecut,
Dar unde-i nebunia, şi fericirea noastră?

Autor RADU ULMEANU

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Comentariile sunt închise.

