RSS Feed

Secretul focului

Parcă niciodată nu am scris atât de pasionat un manuscris, într-atât este de amplă în imaginaţia mea istoria acelor timpuri când pe platoul Ţuicani ( foto din arhiva vremii alăturat), din Moreni, România, în oraşul meu de origine, a izbucnit cel mai mare incendiu industrial din istoria lumii. Romanul pe care îl voi lansa în acest an, este unul la care lucrez cu viteza melcului, aşa este de multă nevoie de informaţie pentru a reuşi o capodoperă literară fără de cusur.

Nu am pretenţia că voi şi reuşi într-o modalitate egală cu perfecţiunea. Dacă în primul roman al meu, Ecouri din Sodoma şi Gomora, imaginam povestea de dragoste dintre doi adolescenţi care s-au cunoscut în vremea mineriadelor din iunie 1990 şi s-a consfinţit pe deplin la New York abia peste 11 ani, în vremea atentatelor, în Secretul lui Myron ( Secretul focului), sau cum s-o numi cartea mea până la coadă, totul este inspirat dintr-un fapt real.

În 1929 izbucneşte focul nemuritor la sonda 160 înălţându-se până la un kilometru spre cer, la un moment dat. Un personaj la fel de real, Myron Kinley, soseşte de peste ocean, tocmai din Valea Tornadelor, Tusla, statul american Oklahoma. Uriaşul din faţa lui este însă invincibil. Amănuntele picante din această poveste nu lipsesc căci Myron a fost atras de frumuseţea dezarmantă a româncelor. Dar şi româncele, multe dintre ele, sunt atrase de recompensa lui Myron oferită de guvernul român, 50 mii dolari, o sumă considerabilă pentru acea vreme. Folclorul românesc, aurul negru, legendele micului oraş de pe malul Cricovului Dulce, vin să ofere cititorilor mei peste câteva luni o carte scrisă într-un stil clasic, deloc postmodernistă, gen Pe Aripile Vântului sau ceva asemănător. De această dată însă, o lume întreagă îşi va reaminti prin intermediul cărţii mele viitoare de un episod al secolului XX, când flacăra de la Moreni, înălţată şi eternă, inspiră scenarii hollywoodiene, însăşi regizori sau actori de pe coastele californiene traversând Atlanticul ca să-l vadă pe acel Bruce Willis al timpurilor alături de gigantul de flăcări pe care încearcă să îl stingă împreună cu eroii români.

Scriu din mai 2010 la această carte, uneori doar câteva rânduri la o lună, semn că nimic nu-i uşor atunci când vrei să te numeşti scriitor cu adevărat. Dar mă străduiesc să le fac cititorilor mei, cu ajutorul lui D-zeu, o supriză plăcută, în aşa fel încât, într-o zi de an 2011, să fie fericiţi că au în biblioteca personală SECRETUL FOCULUI. Nu vor citi numai o carte ci vor vizualiza cu imaginaţia şi un film fabulos, îndrăznesc să spun, anilor ’30.

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

5 responses

  1. Bine te-am gasit!

    Din intamplare am aflat de polimedia.us si am vazut ca apare aici si ceva scris de mine.
    Ma bucura faptul si iti multumesc pentru publicarea acelui articol.
    Tot ceea ce am scris pe blog, sunt gandurile mele, specific aceasta pentru ca am vazut o urma de indoiala.
    Tineretea nu poate sa fie profunda?
    Ceea ce nu-mi apartine, imbraca intotdeauna haina ghilimelelor.

    Daca ai timp, poti sa-mi dai si mie, te rog, cateva informatii despre ceea ce inseamna polimedia.us, poate pe mail?
    M-as bucura sa cunosc detalii.

    Apreciază

  2. Gabriela Elena: Bun venit pe pagina mea. La adresa http://polimedia.us/fain inscrierea e gratuita. Postezi propriile articole, minim 2 lunar sau ale altora. Exista un regulament de functionare acolo. Succes.

    Apreciază

  3. Multumesc frumos pentru primire.

    Apreciază

  4. îţi admir perseverenţa, tenacitatea. nu ştiu dacă aş reuşi să mă opresc mereu la aceeaşi poveste, dar nici nu am pretenţia de scriitor.
    să ne anunţi când o vei publica. până atunci, ai voturi şi un zâmbet pe fain!

    Apreciază

  5. Psipsina, iti multumesc si da, o sa anunt, mereu am anuntat cand am publicat sau lansat cate ceva.😉

    Apreciază

