RSS Feed

EXPEDITIA „SPERANTA UNUI VIS”- FINAL SI EPILOGUL IMPLINIRII

184574_379800755446471_1261379487_n
Expeditia romaneasca targovisteana SPERANTA UNUI VIS s-a terminat in data de 12 decembrie 2012, in fata Columnei lui Traian din Piata Venetia, Roma, Italia. Am plecat in data de 9 octombrie din Targoviste si am parcurs 4 tari, respectiv o mare parte din Romania, apoi Ungaria, Slovenia, Italia. La intrarea in Slovenia am renuntat la masina de monitorizare, defectata si am inaintat la risc cu numai 90 de euro in buzunar. Diaspora si suflete de aur romanesti din tara m-au sprijinit. Startul sprijinului romanesc masiv neasteptat a fost dat de Mihaela Gradinaru alias Marie Rose, apoi Corina Cerasela Dumitrescu, a carei interventie a fost decisiva din Bologna, pe parcursul a peste 800 km. Apoi Iancu Samson, Franta, Diandra Dia, Giulia Chicla, Cati Florea, Eliana Dogaru, asociatiile culturale romanesti George Enescu din zona FRIULI si DACII din Arezzo, culminand cu interventiile mediatice ale Mirunei de la Gazeta Romaneasca si Elenei Postelnicu de la Radio Romania Actualitati. Sprijinul a venit din multe directii, prin ajutorul lui Ovidiu Burdusa, om de afaceri roman care m-a gazduit la Roma si la al carui hotel Spagna va invit sa va duceti ptr ca are preturi accesibile, in buricul Cetatii Eterne.

Am traversat peste 1000 localitati dintre care aproape 100 orase de marime medie si mare, am avut intalniri cu consulii generali ai Romaniei la Szeged, Monica Radu, Cosmin Dumitrescu, consul general la Trieste, Italia, ambasadorul Romaniei la Ljubliana, Slovenia, Cosmin Boiangiu si Ovidiu Puf, diplomat al ambasadei Romaniei la Roma. Am realizat un album fotografic doveditor si relevant al expeditiei, cu mii de locuri prin care am trecut, inregistrari video, etc. Am tinut permanent legatura cu Municipalitatea din Targoviste, cu primarul Boriga care a stiut mai mereu unde ma aflu si pe ce traseu ca si cei ce mi-au urmarit activitatea pe site-urile de socializare ori aici pe blog.

In Italia, a fost o asa zisa explozie mediatica in Arezzo, de unde peste 14-15 mijloace media italiene locale sau regionale au preluat informatii despre expeditiei, si unde am declarat ca e nevoie de investitori la Targoviste, in Romania in general. Am purtat steagul Romaniei cu mandrie pana la Roma. Presa romaneasca centrala a dat informatii scurte despre expeditie fiind cu mult sub ceea ce se numeste profesionalism in parte, posturile de stiri romanesti, in general, preferand stiri politice sau depasite in locul unui eveniment intercultural ce poate fi oricand dovedit, adica parcurgerea de catre mine a peste 2200 km pe jos. Am parcurs aceasta distranta ca sa pot scrie relevant un super roman beletristic, viitoarea mea carte, ZBOR SPRE STEAUA CARE NU SE STINGE, un roman care este o continuare a proiectului intercultural SPERANTA UNUI VIS.

A fost la inaltime presa locala prin Kiss Fm Targoviste, Gazeta Dambovitei, Incomod media, COLUMNA TV mai ales, Adevarul.ro, etargoviste.ro, etc. Am dat la Roma un prim interviu pentru Radio Romania de 12 minute si un altul pentru postul tv Casa Mia, din Italia. Un alt interviu, premiera, l-am dat in timp ce ma deplasam pentru Maratonul de Seara, realizat de merituosul Vlad Ionescu. Am devenit membru al celei mai vechi institutii culturale din Italia, de la Firenze, CAMERATA DEI POETI, datorita scriitoarei superbe rezidenta in Italia, Manuela Pana, despre care voi mai scrie in scurt timp, pentru ca merita.

Mi-am implinit un vis, in care multi nu au crezut, altii m-au jignit, incercand zadarnic sa ma descurajeze sau sa spuna minciuni ordinare despre mine si adevarul unei expeditii in care am murit si am inviat de zeci de ori. Multe secrete si dovezi vor fi deslusite in cartea despre toate acestea, romanul ZBOR SPRE STEAUA CARE NU SE STINGE, la care lucrez, si pe care il voi publica in 3 tari din 2 continente si cateva orase, respectiv Targoviste si Italia- Roma, Arezzo, Sacile, Toronto ( Canada)

Ma simt excelent si sunt fericit ca am izbutit sa imi duc la indeplinire o expeditie oficiala, aprobata de Consiliul Local Municipal din Targoviste, sustinuta cu 16 000 ron, partial adica si unde primarul Gabriel Boriga ori cei ce au votat s-au dovedit a fi romani adevarati. Primarul Targovistei m-a incurajat permanent, m-a intrebat cum ma simt, m-a sustinut, ca si europarlamentara Oana Antonescu, ca si Lavinia Sandru, o alta sufletista a expeditiei.

Cam acestea pot spune ca de final si trebuie sa adaug faptul ca nu am mai postat in timpul expeditiei ptr ca am laptopul stricat, a fost transportat in conditii vitrege. Am scris acum asa ca de final ca sa va spun sa fiti increzatori in voi, ptr ca daca eu am reusit ceva greu de crezut, atunci si voi puteti orice. Am mers pe jos si am vazut lumea adevarata, cu o mentalitate sanatoasa pe jumatate de continent. Cand am revenit in tara, mi-am adus aminte ca inca mai sunt multe de facut aici…
Ne recitim curand, va pup.

PARCURSUL SUMAR AL EXPEDITIEI, POZELE SUNT REALIZATE DE MINE IN TIMPUL DEPLASARII PE JOS.

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Lasă un răspuns

