RSS Feed

EPILOGUL IMPLINIRII- AM RAMAS ” PRIBEAG PE DRUMUL VISELOR”, DESPRE PRIMA LANSARE

Posted on

_MG_7720
_MG_7724
_MG_7728
_MG_7682

Mai bine ” Pribeag pe drumul viselor” sau un trăitor de speranțe, cum neașteptat de frumos m-a denumit Ion Obăgilă într-un material relevant. Astfel, după expediția de astă toamnă, când mi-am riscat viața și sănătatea ca să merg pe jos de la Târgoviște la Roma peste 2000 de km, pot spune că în urmă cu nu mult timp, am reușit să public prin Editura Bibliotheca și romanul document cu același nume:  PRIBEAG PE DRUMUL VISELOR. Cartea este în dublă variantă, adică română și o alta în italiană, deci ptr prima oară trec granițele și ca scriitor. Evenimentul public de lansare a avut loc în premieră la Târgoviște la Biblioteca Județeană  ION HELIADE RĂDULESCU, în prezența mai multor scriitori, a primarului municipiului, Gabriel Boriga și a numeroși simpatizanți.

Mai jos aveți imagini relevante realizate de fotograful foarte dibaci, Adrian Apostol. Uite că am reușit să aduc la eveniment și câteva personaje ale cărții, reale, inclusiv patru din Italia, printre care și o tânără translatoare de limbă italiană, Daiana Alexandra Dron, elevă la un liceu din nordul Italiei, mai precis orașul Conegliano. Au mai relatat despre eveniment profesioniștii de la Columna Tv și Gazeta Dambovitei Crina Zamfirescu, prin Cristina Dinu, Andreea Stoica și bineînțeles, Oana Soare.

_MG_7707_MG_7662
Citind această carte, veți descoperi realitatea demersului meu intercultural. Unii deja au simțit trăirile mele și chiar au postat fragmente apreciind volumul, alții au comandat curioși cartea prin poștă, aici în Italia unde m-am stabilit și din primele impresii se pare că ultima mea carte publicată pare să aibă parte de apreciere. Printre pagini, veți decoperi nume reale, mai ales ale multor români din Diaspora care au ajutat expediția românească interculturală SPERANȚA UNUI VIS. Printre aceștia pot enumera pe Ovidiu Burdușă, Aurelia Ceoromila, Eliana Dogaru, Nicoleta Simion, Titus Moldovan, Georgiana Faghiura, Monica Bozianu, Ciprian Curcan, Camelia Pirlea, Silviu Voineagu, Giulia Chicla, Marie Rose, Corina Cerasela, Chiara Federico, Gabriel Boriga, europarlamentar Oana Antonescu și mulți, mulți alții, mai ales din Arezzo, unde a avut loc explozia mea mediatică italianaă. Prof. dr. scriitor George Coadă spunea în cuvântul său la lansarea din 6 iunie că am fost primit de oficialități și ambasade ori consulate ” ca un șef de stat”.  Un amic de pe o rețea de socializare, Mihai Istoc, exemplifica din ce am scris eu cu o apreciere care mă onorează anumite pasaje.

_MG_7658
_MG_7705
Veți descoperi în această carte imagini color ale expediției la final, cu ambasadori, consuli, români din Diaspora și la fiecare final de capitol câte o fotografie alb negru relevantă. Nu mi-a fost ușor și nu m-am împiedicat în stiluri literare care să plictisească omul. O bună amică, Lidia Fichiosi, cea care mi-a mediatizat la Radio Wave International cartea, în Arezzo, spunea că ” ești cutremurător de sincer și asta dă substanță cărții tale”. Așa este, am pus sinceritatea pe primul plan, libera exprimare, punând accent pe câteva impresii de expediție, suferință, împlinire dar și pe nemulțumirile cauzate de guvernele românești în ultimii douăzeci de ani.

În carte, am relatări dealtfel scrise în italic de la fața locului, chiar din timpul călătoriei,  anumite cuvinte și dorințe așternute de peste 200 de români în Caietul Speranței și chiar de la fața locului am scris parțial acest roman unde Diaspora este exprimată cu lacrimi în ochi, promovată, oamenii care trăiesc cu mari sacrificii departe de familii și de țară trebuiesc într-un fel așezați la loc de cinste, inclusiv în proza contemporană, cred eu. Veți mai descoperi în paginile cărții întreaga mea evoluție pe traseu, aparent liniștită dar deloc ușoară. Acest roman scris de mine face parte dintr-un proiect intercultural prin care vă chem nu să fiți pribegi pe drumul viselor ci să vă considerați SPERANȚA UNUI VIS, toți românii de pretutindeni, să credeți în voi, în faptul că puteți realiza tot ce vă doriți în viață. Nu vă lăsați influențați de concluziile negativiste ale unora, mergeți pe drumul vostru, optimiști, în pace, dragoste și iubire, așa cum eu am mers jumătate de Europă, parcurgând mare parte din România, apoi Ungaria, Slovenia, și la final încântătoarea Italie. Am o experiență vastă pentru că am văzut de la fața locului sute de localități, aproape o mie, alte societăți, alte lumi, dar nu o să încetez niciodată să iubesc oamenii și să le spun că prin PRIBEAG PE DRUMUL VISELOR ar putea descoperi inclusiv puterea propriei mele voințe dar și a lor.

Urmăriți foto de la lansare și vă mai aștept aici. Să nu uităm că la lansarea din 6 iunie au mai fost prezenți prof. Mihai Stan, directorul Editurii Bibliotheca, poet și jurnalist Ion Iancu Vale, poet Vali Nițu, prof. scriitor C-tin Voicu și cântărețul îndrăgit, prieten formidabil al tuturor, Walter Dionisie, alături de Ancuța Dionisie, poetă foarte talentată, plus poetul scriitor Cristi Iordache ori pictorul Constantin P. Popescu. Următoarea mea lansate va fi în Europa, începând cu municipiul Arezzo pe 20 iulie și apoi încerc o altă lansare sau prezentare la Amsterdam, în Olanda. Doamne ajută. Fiți viață, e simplu.
_MG_7740_MG_7744_MG_7750_MG_7734_MG_7751_MG_7746_MG_7798_MG_7787_MG_7764

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

2 responses »

  1. gabriela badescu

    Toata admiratia mea pentru crezul tau , pentru vointa si pentru perseverenta ta . Indemnul tau „fiti viata” este extraordinar!

    Apreciază

  2. Multumesc frumos Gabriela Badescu si da, toti trebuie sa avem incredere in noi mai multa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

