RSS Feed

GIULIA GRILLI, un altra anima d’oro dalla Città dell’oro ( traduzione italiano/ romeno)

Posted on

993660_479256728834206_869845404_n
  Per la prima volta ho pubblicato il mio libro ERRANTE SUL CAMMINO DEI SOGNI fuori dal mio paese, ad Arezzo, Italia il 20 luglio 2013. E’ stata una premiere piena di emozioni. Sono ritornato nella città che mi è entrata nell’anima già dal quando percorrevo il mio cammino a piedi fino a Roma. I romeni mi hanno accolto di nuovo con ancora più calore. Non è facile ritornare a quel posto dove hai lasciato un pezzo di cuore e d’anima. L’evento è stato presentato dalla giornalista Giulia Grilli, aperta, amabile e discretamente curiosa. Sono già diventato abbastanza mediatizzato su arezzonotizie.it dove nel dicembre 2012 si è scritto su di me.

Anche se ho abbandonato i media online o di qualsiasi natura, non mi sono potuto trattenere nell’osservare con occhi da giornalista com’è la vita degli altri. Ho chiesto alla mia fidanzata di tradurmi qualcosa degli articoli di Giulia. E’ simile, quasi uguale. Sensibile, pragmatica, indipendente nel pensiero, questo si capisce da ciò che posta, scrive o commenta sui social network. Forse ho perso „la mano” nello scrivere. Perdi molto dopo che cammini oltre 2000 km per vedere il mondo, conoscerlo. Giulia non perdona nei suoi materiali, capisce ciò che fanno gli altri e apprezza o critica instancabile le cose che le sembrano non a posto o strane. E’ stata una bella esperienza conoscere una collega da un altro tipo di media. Giulia è una persona buona con la quale ti capisci con il linguaggio dell’anima indistintamente dalla lingua che parli. Non dico questo perché ha scritto molto bene su di me ma perché se lo merita. Sono convinto che nemmeno lei è pagata con decine di migliaia di euro mensilmente come coloro dei grandi giornali, finanziati con molto interesse dall’ombra. Sono anche convinto che il suo merito o la sua attività da giornalista non può essere definito in denaro. Giulia mi ha accolto molto bene, con il sorriso sulle labbra insieme a Marco Caneschi:). Hanno parlato con una precisione quasi svizzera di tutto quello che ho detto. Ad Arezzo, la pubblicazione dei mio libro per alcuni moderata, per altri con grande partecipazione, Giulia Grilli è diventata il mio esempio per non perdere dalla mia esistenza nessun ricordo.

Il mio libro è diventato anche grazie a lei, ancor più conosciuto in una parte dell’Italia, iniziando da Arezzo. Ancora una volta dico che Arezzo è la città dell’oro anche grazie a queste persone che sanno sorridere, comprendere, fare domande dirette o dire direttamente senza peli sulla lingua ciò che sarebbe da dire in modo professionale. Non ho molti mega sulla chiavetta, ho sbrigato un po’ l’articolo, si sa che sono sincero su qualsiasi cosa, ma vi dico che Giulia Grilli è una giornalista di tutto il rispetto e una persona ancor meglio, sono sempre sincero. E’ diventata anche lei una stella che non si spegne come tutti i miei amici. E da qui, nonostante la fretta di scrivere questo articolo, forse un po’ mancino, dico che sono rimasto ugualmente vulcanico, è sempre lei scoprirà anche la mia ultima idea…che può diventare „storia” pubblicare il mio libro un giorno, camminando così con i libri decine di chilometri a piedi, direttamente verso Arezzo con la bandiera romena ed italiana sulle braccia…Ho un solo desiderio: che sia sempre Giulia a parlare di questo. E voglio ancora qualcosa: mandarle i mei migliori pensieri per la sua vita e per tutto quello che fa. Grazie Giulia !

Traducere romana:

GIULIA GRILLI, UN ALT SUFLET DE AUR DIN ORASUL AURULUI, AREZZO

Pentru prima oara am lansat cartea mea PRIBEAG PE DRUMUL VISELOR in afara tarii la Arezzo, Italia in 20 iulie 2013. A fost o premiera plina de emotie. M-am reintors in orasul care mi-a intrat la suflet din vremea cand il parcurgeam in drumul meu pe jos spre Roma. Românii m-au reprimit cu si mai multa cadura. Nu e usor sa te intorci acolo unde ti-a ramas o bucata din inima si suflet. Evenimentul a fost prezentat de jurnalista Giulia Grilli, deschisa, amabila si discret curioasa. Am devenit deja destul de mediatizat in arezzonotizie.it, unde din decembrie 2012 s-a mai scris despre mine. Desi am parasit presa online sau de orice natura, nu m-am putut abtine sa nu privesc cu ochi de jurnalist cum e pe la altii. Am rugat-o pe iubita mea sa imi traduca cate ceva din articolele Giuliei. E la fel, aproape la fel. Sensibila, pragmatica, asezata si independenta in gandire, asa rezulta din ce posteaza, sau scrie sau comenteaza pe retelele de socializare.

Poate ca mi-am cam pierdut ” mana” la scris. Iti pierzi multe dupa ce mergi pe jos peste 2000 km ca sa vezi lumea, sa o cunosti. Giulia nu iarta in materialele ei, intelege ce fac altii si apreciaza ori critica nestingherita lucrurile care i se par nelalocul lor sau ciudate. A fost o experienta frumoasa sa cunosc o colega din alt fel de presa. Giulia este un om un cu care te intelegi in limbajul sufletului indiferent in ce limba vorbesti. Nu spun asa pentru ca a scris superb despre mine ci pentru ca merita. Sunt convins ca nici ea nu e platita cu zeci de mii de euro lunar asa cum primesc altii de la alte ziare mult mai mari dar finantate cu interes din umbra. Dar mai sunt convins si ca nici nu poate fi estimat meritul sau in activitatea de jurnalist. Giulia m-a intampinat frumos si cu zambetul pe buze alaturi de Marco Caneschi. A redat cu precizie germana cam tot ce am spus. La Arezzo, lansarea cartii mele, pentru unii moderata, pentru altii cu ” grande participazione”, Giulia Grilli a devenit exemplul meu pentru a nu pierde din existenta mea nicio amintire placuta. Cartea mea a devenit si datorita ei mai cunoscuta intr-o parte a Italiei, incepand cu Arezzo. Inca o data spun ca Arezzo este orasul aurului si datorita acetor oameni care stiu sa zambeasca, sa inteleaga, sa puna intrebari transante ori sa spuna raspicat ce e de spus intr-o forma profesionista. Nu am mega prea multi pe cheita, am grabit putin articolul, se stie ca eu sunt sincer in orice imprejurare. Dar cand va spun ca Giulia Grilli este un jurnalist foarte bun si un om si mai bun, tot sincer sunt.
A devenit si ea o stea nestinsa, ca mai toti prietenii mei. Si de aici, in graba scrisului meu, poate putin stangaci, spun ca am ramas la fel de vulcanic si tot ea va afla si ultima mea idee…care poate deveni ”isprava”…sa lansez cartea intr-o buna zi mergand asa cu volumele zeci de kilometri pe jos, direct spre Arezzo si cu steagurile Italiei si Romaniei pe brate… Am o singura dorinta: acea actiune sa o relateze tot Giulia. Si mai vreau ceva: sa-i trimit gandurile mele bune in viata si in tot ce face. Multumesc, Giulia! Apropo…la noi in Miane cand vii? Ca vii tot acasa la tine🙂
DSCF4695
378004_453379041421975_1057380033_n
DSCF4690
DSCF4696

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: