RSS Feed

Ploaia din Murska si stralucirea lui Iancu Samson

Posted on

216583_108237999260552_8346603_n Ploile teribile din preajma Murskai Sobota au fost inlaturate de seninul adus dinspre sufletul unui om pe care nu l-am uitat si nu il voi uita niciodata. Îl cheamă Iancu Samson și este scriitor care locuiește în Franța. Aflase de ceea ce fac și îndemnat de propriile-i amintiri dar și de inimaginabila omenie. Sami, cum i se mai spune, a făcut gestul solidarității față de un român care încerca să arate ceva… Eu eram acela. Rămas singur, și ” Pribeag pe drumul viselor”, cum am numit cartea mea mai târziu, am avut propria teamă și temerile mele s-au succedat în frumoasa Slovenie una după cealaltă. Printre românii care au ajutat SPERANȚA UNUI VIS  a fost și Iancu Samson. Generozitatea sa a adus o nouă victorie a puterii mele în acele momente delicate. Mi-a dat aer, încredere. A comentat mereu la articolele mele de pe blog sau de pe o rețea de socializare apoi nu s-a lăsat până când nu a trimis un ajutor substanțial către mine.  Sami a fost un temerar la rândui-i. Am înțeles că a mers enorm de mult cu copilul în brațe, în urmă cu ani și m-a întristat când a scris că se simte bătrân. Eu scriam tocmai povestea despărțirii de camaradul meu, la Lendava, ” De azi nici lacrimile nu mai pot să plângă”. OMUL  Samson Iancu a devenit unul dintre frumoasele personaje ale cărții mele și dacă acum e mai greu să-i trimit un exemplar, voi face tot posibilul să ajungă la el cu mulțumiri și cu autograf. Nu mi-e ușor aici, în Italia, departe de România dar măcar pot gândi și scrie liber despre asemenea oameni minunați care cum spun eu, au devenit stele care nu se sting.   După Murska Sobota, în vremea expediției mele pe jos până la Roma, am tranzitat orașul Ljutomer  și târziu, pe înnoptat, am ajuns în Ptuj, unde am vorbit dimineața cu Sami la telefon. Se muta în Cannes și îmi spunea codul de la western union. Nu a știut niciodată cât de înlăcrimați mi-au fost ochii atunci nu pentru cei 200 de euro ci pentru că el, un alt român, era aproape de mine deși nu mă văzuse niciodată. La Arezzo, în 2 decembrie, la fel am izbucnit în lacrimi când am povestit celor din sală, despre numele celor care mi-au fost alături, inclusiv al lui Iancu Samson. Mă întreb, va putea oare Sami să scrie vreodată totul și toate prin câte a trecut acum foarte mulți ani? Acest om m-a încurajat mai mult decât și-a imaginat vreodată și poate fără să își dea seama m-a făcut și mai puternic în fața sutelor de kilometri care mă așteptau. Și datorită lui am scris că sufletul românesc adevărat nu moare niciodată. Sami a muncit, a suferit, a plâns și a râs odată cu viața în care mereu a rămas același luptător cu propriul destin. Este un scriitor de succes. Este un tată iubit și adevărat. Este un OM  care știe multe și ne spune întotdeauna multe… vede realitatea, vede prin propriul trecut ori aievea sosit din viitor ceea ce noi, ceilalți, nu vedem, substratul existenței și Eu-l din noi toți. Iancu Samson nu va înceta niciodată să fie la loc de cinste în sufletul meu. Acum, după o perioadă mai grea prin care am trecut, mă așez ușor într-un nou destin personal dar citind ceea ce scrie Sami, învăț discret și în tăcere cum e să fii om adevărat. Uneori se preling lacrimi pe obrajii noștri și de bucurie nu doar de tristețe. Amintirile dureroase devin așa, prin ceea ce reușim, dovezi ale faptului că toți suntem învingători, dacă vrem. Toți putem.  Iar acum am ochii umezi nu ca să par așa, sensibil cu forța ci pentru că mi se derulează permanent în minte filmul zilelor din Slovenia, al suferinței mele de atunci și parcă aud și acum vocea lui Sami ori citesc ceea ce scrie… Îți mulțumesc din suflet, Iancu Samson, pentru ceea ce ești! Deseori, când îmi aduc aminte de clipele din Slovenia, văd strălucirea din ochii lui Sami ca un senin așternut după ploaia din Murska, după care se ascunde de fapt o viață de om, unică, așa cum numai a lui ar fi putut fi.

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Lasă un răspuns

