RSS Feed

Puterea voinţei, fotografia şi momentul care m-au marcat pentru toată viaţa

602314_361617117264835_257902543_n

Momentul 4 noiembrie, 2012, când am rămas singur în Slovenia, renunţând la aproape toate echipamentele şi proviziile. Urma să înaintez singur, cu doar 90 de euro în buzunar. Pe 12 dec 2012 ajungeam totuşi la Roma cu steagul pe care îl vedeţi şi după care m-am întors în Slovenia vreo 4-5 kilometri în urmă. Guzi îmi făcea fotografia iar în sufletul meu era cea mai cruntă bătălie posibilă. Mă aşteptau peste 1000 de km de parcurs singur, fără bani, fără să cunosc limba şi fără să am încă un rucsac. Steagul l-am arătat ulterior într-o conferinţă de presă susţinută la primăria Târgovişte şi l-am donat Societăţii Scriitorilor Târgovişteni.

O fotografie cred eu mai mult decât relevantă. Nu îmi era uşor. Vorbesc despre expediţia interculturală iniţiată de mine ” Speranţa Unui Vis „, pe jos, traseul Târgovişte Roma. Puterea voinţei mele era peste limite aş spune. Când vrei ceva în viaţă, obţii. Ceri. Uneori primeşti, alteori nu. Cine ştie să aibă răbdare cu tine, te simte şi poate se şi felicită mai apoi, mai devreme sau mai târziu. Nu contează ce faci, contează să vrei să faci şi să încerci. Dacă eu, un om cu două paralizii la activ, cu probleme cardiace, cu probleme la ficat în trecut şi fără să fiu sportiv, am reuşit să străbat în condiţii vitrege jumătate de continent ca să duc steagul ţării mele la vedere pretutindeni şi la Roma, atunci şi voi puteţi orice. Credeţi în voi, fiţi Speranţa Unui Vis.

Am scris toate astea în cartea mea Pribeag pe drumul viselor şi cât stau prin Italia, cei de aici o iau de la mine şi din fericire, cei care o mai vor se ivesc periodic.

În fine, mai mult pentru fotografia asta cu mine am scris această postare. Mă marchează. Aşa cum mă marchează totul din acea expediţie. Dacă nu mi-au fost alături câţi mi-aş fi dorit şi cât ar fi fost cât de cât normal, în schimb, Dumnezeu nu m-a părăsit niciodată.

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Lasă un răspuns

