RSS Feed

Travel: am vizitat Veneția. Imagini, istoric, impresii.

După destulă așteptare, am avut noroc cu prietenul meu de la Londra, Cristian G. Groman zilele trecute, care a sosit în vizită și normal, a vrut și el să vadă Veneția.  Nu e recomandabil să mergi cu mașina la Veneția, noi am luat trenul din Conegliano unde am lăsat mașina într-o parcare. Nu ne-am speriat, căci trenurile de aici sunt o plăcere, curate, merg iute, chiar și personalele ca să zic așa.  Nu e ca în România…

În fine, am ajuns la Veneția în gară. O gară care ai zice că e Gara de Nord din București.

DSCF7472DSCF7470

Am luat-o pe jos spre Piața San Marco urmărind însemnele unde scria Rielte, un pod emblematic al Veneției, cu magazine. Mie mi-a plăcut de la început. Am mers de colo-colo ba chiar și cu vaporul vreo oră la întoarcere. E frumoasă Veneția chiar dacă unii nu sunt impresionați. Mulți turiști, magazine, ape, gondole. Nu am văzut nicio bicicletă. Nu există semafoare rutiere în Veneția propriu zisă, că na, totul e pe apă. Am făcut sute de poze cu o sete de cunoaștere de acum tradițională. Dar să vedem ce ne spune de exemplu, Wikipedia despre Veneția, înainte de a vedea fotografiile din oraș:

<<Veneția este împărțit în șase cartiere, așa-numitele „sestieri”: Dorsoduro, Santa Croce, San Polo, San Marco, Cannaregio și Castello, cuprinzând 118 insule si 354 poduri Piața San Marco poate fi considerată „centrul centrului” orașului, una dintre cele mai frumoase din lume. Aici se găsește Bazilica San Marco, Palatul Ducal și campanila bazilicii. Un alt simbol al orașului este Podul Rialto pe care se găsesc magazine.

Alte importante monumente venețiene sunt: Arsenalul, Bazilica Santa Maria della Salute și Bazilica Santa Maria Gloriosa dei Frari.

Din 1866, Veneția a intrat în componența Regatului Italiei.

Republica Veneția, cea mai mare putere navală a Europei timp de 800 de ani, a fost și este cunoscută și sub următoarele nume: „Republica Sfântului Marcu” (La Repubblica di San Marco), „Republica Leului” (La Repubblica del Leone), „Prealuminata” (Serenissima) etc. Așezată la granița culturală cu Imperiul Bizantin, Veneția și-a dezvoltat un puternic spirit de independență care a dus la formarea unui oraș stat. Conducătorul politic era dogele (din latinescul dux), teoretic ales pe viață, dar în practică, în special în primele secole de existență a comunității, adesea constrâns să renunțe la propriul mandat ca urmare a unor rezultate nesatisfăcătoare ale propriului guvern.

Nu există date verificabile asupra originii orașului, însă legenda acreditează ziua de 25 martie a anului 421 drept moment al întemeierii sale. Se pare că Veneția s-a născut ca urmare a fluxului de refugiați care au abandonat câmpia padană sub amenințarea mai multor invazii longobarde și hune din nordul Italiei în decursul secolului al V-lea și de la începutul secolului al VI-lea. >>

Oricum, revenind la impresiile mele despre excursia în Veneția, pot spune că sunt foarte multe lucruri de văzut. Desigur, nu lipseau cerșetorii, inclusiv români, ba chiar deghizați, ba aplecați ca amărăștenii pe jos, iar în tren era o țigancă cu un bilet de donație, te îndemna să donezi adică unei cauze drepte. Vrăjeli, după ce a coborât din tren a scos din buzunar ditamai mobilul super sofisticat de vreo 800 de euro😀

Să revenim la Veneția. La poze mai ales. Ia să vedem câteva mai jos, vă las cu ele până la următoarea mea postare.

DSCF7481DSCF7489DSCF7527DSCF7528DSCF7496DSCF7507DSCF7502DSCF7543DSCF7555DSCF7490DSCF7625DSCF7568DSCF7512DSCF7548DSCF7644DSCF7592DSCF7615DSCF7663DSCF7678DSCF7661DSCF7670

 

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

One response »

  1. Iti multumesc pentru aceste informatii si imagini,mi-ai facilitat o minunata excursie,virtuala,prin frumoasa Venetie !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

