RSS Feed

Încă puţin până apare romanul meu inspirat dintr-un fapt real uimitor. Gânduri

160RA__OIL_ERUPTION,MORENI,Romania,1929

Bine v-am regăsit. Fiind ocupat cu fel de fel de lucruri nu am mai avut timp să intru aici iar în ultimul timp am scris la romanul meu Secretul Focului- Uriaşul 160. Din ce cunosc, dacă totul decurge bine, va apărea în câteva săptămâni aici în Italia, varianta în limba română. Desigur, fiind un prim tiraj limitat, voi avea grijă să ajungă şi în oraşul meu natal şi cum se poate în judeţul Dâmboviţa, în primul rând la Biblioteca Judeţeană Dâmboviţa din Târgovişte, „Ion Heliade Rădulescu”, apoi la vreo câţiva colegi de presă şi bineînţeles la Moreni. Nu e o editură românească ci italiană cea care s-a arătat interesată de noua mea carte. Varianta în limba italiană va apărea în 2016 adică peste câteva luni, eu aş vrea să fie undeva până în Paşti dar totul depinde de traducerea şi adaptarea din limba română. Această traducere este extrem de greoaie, stilul cărţii fiind unul diferit faţă de ce am scris până acum. Vorbim despre un roman clasic. Corectorul/îndrumătorul mi-a spus că i se pare că citeşte un film. El mai spune că atunci când corectează ori lecturează manuscrisul, vede imagini. Aşa aş dori şi eu să creeze impresia cititorilor.
Subiectul romanului este inspirat dintr-un fapt real petrecut la Moreni în secolul trecut între anii 1929-1931. Atunci, pe Platoul Ţuicani, a izbucnit cel mai mare incendiu industrial din istoria acelor timpuri. O flacără imensă a ieşit din măruntaiele pământului şi nimeni nu a reuşit să o stingă. Ea a atins conform presei vremii chiar şi 1600 metri înălţime la un moment dat. Oricum, ca să venim spre adevăr, înălţimea focului etern a oscilat de la câteva zeci de metri spre 100.
Din America a sosit un inginer curajos să stingă incendiul. Cartea e un roman beletristic, unde imaginaţia, ficţiunea dar şi felul în care trăiau americanii la ei, în Oklahoma ca şi românii, în Muntenia, se îmbină între paginile cărţii. Practic, am mai spus-o, vezi un film de epocă citind. Dragoste, suspans, lupta cu flăcările, tradiţia şi obiceiurile locurilor, istoria ori alte elemente dinamizatoare, încearcă să placă cititorului. Sper să reuşesc provocarea interesului. Dacă o editură italiană a fost impresionată atunci nădăjduiesc că şi varianta în română care e gata să intre pe tipar va aduce aprecierea cititorilor. Ei sunt de fapt adevăraţii critici.
Încă mai lucrez la ultimele capitole, la sugestia corectorului şi încă se mai corectează. Am lacune, fac repetiţii, acestea trebuiesc eliminate. Vreau să fiu sincer cu mine însumi în primul rând. Să fiu în competiţie tot cu mine. Nu mă uit în „curtea” altuia. Nu mă interesează să critic ci să MĂ CRITIC. Critica nu înseamnă o vină asumată ci o creştere a responsabilităţii faţă de ceea ce vrei să arăţi publicului cititor. O analiză profundă care să ducă la efectul dorit: Un roman de succes. Iar succesul nu vine într-o noapte. Mi-aduc aminte că Martin Eden, din romanul lui Jack London, a aşteptat vreo 10 ani până să aibă succes. Eu nu sunt nici Martin Eden iar Jack London, nici atât. Sunt un om care vrea să aducă în atenţia iubitorilor de lectură o poveste extraordinară, presărată cu fapte şi întâmplări ale unor timpuri când anotimpurile nici nu au mai existat. Pe curând

images

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

Lasă un răspuns

