RSS Feed

Totul e live, ca și viața noastră. Gânduri și decizii

Posted on
Totul e live, ca și viața noastră. Gânduri și decizii

ajuta-te-singur

Se întâmplă des ca unii să îți pună inteligența la încercare scriindu-ți niște opinii sau vorbindu-ți cu sugestiile altora care nu te-au văzut și cunoscut niciodată. Oamenii nu țin toți la drum când ajungi la un acord omenesc și deseori de suflet, crezi tu, cu ei. Își fac impresii și eventualii „sfătuitori” sunt pe dinafara problemei în totalitate câtă vreme ei nu au știut vreodată să afle decât ceea ce li s-a spus. Așa că vina nu le aparține lor ci acelora care le spun doar ce vor să se afle. Ba te și jignesc alții doar din auzite și nu din cunoscute. În viața mea nu am vrut trofee umane și nici să impresionez că pot să iau autobuzul către propriul capriciu. Nici nu am nevoie, că mai nou, de vreo 4 ani, sunt și globetrotter😀
Tot ce am spus că fac în viața mea am făcut mai devreme sau mai târziu. Niciodată nu mi-am încălcat cuvântul pe care nu mi l-am dat orbește pe lucruri lumești cotidiene ci doar l-am oferit spre înțelegere ci am trecut la acțiune atunci când a fost posibil omenește. Aceste lucruri lumești devin posibile atunci când realizezi indiferent de vârstă că îți sunt necesare. Poate dura și e normal să accepți ce îți vine de-a gata mai ales când ți-ai propus să n-ai încredere nu că nu ai putea avea. Vorbim despre profilul psihologic al celui care nu îți cunoaște capacitatea de mobilizare și de sacrificiu și anumiți indivizi ajută la a convinge asemenea persoane că au luat decizia corectă atunci când te-au acuzat de tot felul de lucruri.
Ce înseamnă sacrificiul? Sacrificiul înseamnă să spui adevărul, să treci la treabă și să suporți consecințele dar nu așa, prostește. Totul cere timp și măsură. Sacrificiul nu înseamnă să te lași impresionat de nimicuri pe care le poate face oricine.
Creierul uman reprezintă o adevărată industrie a gândurilor personale, deciziilor ce urmează să le iei, a tot ce faci în viață. Nu e bine întotdeauna să ne expunem această industrie altora ori să ne alimentăm în nopți nedormite că tot ce facem noi e bine. Riscăm să ne fim proprii neprieteni. Nu deținem adevărul absolut despre nimeni și despre nimic.
În acest moment sunt foarte puternic pe ceea ce știu, pe ceea ce vreau și mai ales pe ceea ce voi face. Nu am nevoie să mi se ofere absolut nimic din partea cuiva care crede că mi-ar putea oferi în urma nu știu căror decizii pe care nici nu le-am cerut și pe care nici nu m-am bazat și nici nu mă voi baza. Baza sunt EU însumi.
O să vină ziua și nu mai e mult când o să îmi permit și eu să cotrobăiesc în căutarea lucrurilor lumești. Și nu pentru mine va fi târziu. Câtă vreme știu că sinceritatea a tot ce am spus și făcut e reală, nu am nicio problemă și nici motive să dețin vreo remușcare. Mă știu curat sufletește și gata să risc oricât și oricând ca să merg mai departe pentru ceea ce doresc. Dacă doresc și alții, cu atât mai frumos, dacă nu au crezut în mine, păcat. Vorba vorbei: Era prea frumos ca să fie adevărat. Să zicem că nu e cazul meu despre mult din ce am scris până aici. E cazul altora.
În acest articol nu vreau să citez nicio celebritate care a spus nu știu ce pilde. Vreau să reamintesc și despre obstacolul procesării continue din creierul nostru: Sufletul. Sau inima, poftim. Uneori sufletul decide să facă un rău ca să fie apoi bine. Bine pentru cine? Sau invers, poate decide să facă întâi un bine ca apoi să fie rău. Aceeași întrebare: Pentru cine?
Și pe bune despre mine…
Eu vorbesc de fapt aici despre LIBERTATE! Libertatea personală, libertatea materială, libertatea spirituală, libertatea sentimentală. Dați-mi voie să aleg libertatea materială ca pe o soluție de compromis necesară dar ucigătoare a libertății sentimentale ori spirituale dacă nu apare în suflet. Te poți sinucide în propria inimă dacă acest compromis odios în unele cazuri, nu există și însoțit de sentimente din ambele părți. Nu mai cred de mult în expresia „Hai să încerc” adică în Moș Crăciun, scuzați. Viața e o loterie și se știe deja cam câți câștigă lozul câștigător: unul la milioane deseori. Nu mai am timp, pur și simplu. Adevăratul loz câștigător se află în inima noastră. Și aici creierul poate pierde extragerea. Iar dacă în inima și sufletul nostru nu se află deja ceva bine conturat și evident închegat, startul e deja ca și ratat.
Așa că am luat o decizie. Să mă fac puțin mai fericit pe mine însumi fără să rănesc ori să provoc coșmaruri cuiva. Imediat voi trece la acțiune după ce închei acest material și va exista situația unui fapt împlinit. Situațiile radicale cer măsuri radicale. Oricum măsurile mele radicale nu dăunează nimănui și nici măcar sănătății😀. Dar trebuie să fac ceva și o să vă povestesc într-o carte viitoare de a mea peste vreo 10 ani de ce am făcut. Nimeni și nimic nu mi-a stat vreodată în față din trei motive: Unu: Pentru că îmi cunosc sufletul mai bine ca oricine. Doi: Pentru că sunt un personaj imprevizibil, ca toți Gemenii, adică am capacitatea de a întoarce la 180 de grade orice situație și nu doar pentru mine. Trei: Pentru că pot. (Afirmația nu-mi aparține dar mi se potrivește.)
Eu zic să rămâneți aproape, căci spectacolul vieții începe din această secundă. Voi ridica cortina și nu vor exista actori cu măști. Totul e live, ca și viața noastră. Lucrurile lumești sunt doar chestiuni de tip playback. Iar regia spontană a reușitelor și izbândelor noastre depinde ce e „în direct”.
Mă opresc aici, cu mențiunea că nu a scris aici scriitorul ci omul. Omul ăla simplu, căruia îi este tot mai greu să existe uneori. E timpul să fac o călătorie bruscă. Distanța este lungă în timp și spațiu, poate săptămâni, poate ani și aș putea să o denumesc ca în Pribeag pe drumul viselor...Calea către mine însumi. Interesant este că nu voi fi doar eu câștigătorul. Știu că voi provoca ceva temeri,  poate de ce nu, indiferență, însă peste noi toți, există un Dumnezeu care mă va ajuta. Așa cum m-a ajutat întotdeauna. Și credeți-mă, o să placă în final tuturor, prieteni sau dușmani! Ok, mai scriu după ce ce plec și mă întorc de undeva destul de curând. O să aflați atunci de unde.
Un salut tuturor cu mulțumirea că ați avut răbdarea să îmi citiți gândurile mimat de-a valma.

About melicovici

Scriitor rebel din Targoviste stabilit în Italia, non conformist, popular și foarte pasionat de scris și socializare.

One response »

  1. Pingback: Totul e live, ca și viața noastră. Gânduri și decizii –publicat de Adrian MELICOVICI Fondator Revista Romania TA din Miane /ITALY - RadioMetafora.ro

Lasă un răspuns

